Barcelona, dag 3

Hej vanner,
Kul att ni borjat forsta att vi vill hora lite ifran er i form av kommentarer :) Till pappa Tommy kan vi halsa att vi uppfunnit en ny utmarkt tagluffar-macka: ta en riskaka (glutenfri och bra), lagg pa en bit skrattande ko- ost, lagg pa en skiva palaggs-chorizo och toppa med ytterligare en riskaka. Voila!
Annars har vi (= Emelie, Hanna har noll koll, men det ar inget ovanligt...) borjat lara oss hitta nagolunda i Barca. Pa formiddagen promerade vi i solskenet (info till Nico: uppskattad temperatur ar behagligare an hemma sa har ars, typ 15-20 grader. Linne- vader. Tillrackligt for att Emelie skulle fa en ordentlig soleld i nacken!) till La Sagrada Familia. Citerar Anitas utmarkta guidebok: Gaudis kyrka, paborjades 1882 men ar fortfarande inte fardig utan omringas av byggstallningar. Beraknas vara fardig 2030...Var spontana reaktion var: Oj, vilken ful! La Pedrera (annu ett av Gaudis byggnadsverk) var betydligt vackrare.
Sedan at  vi paella pa gatan Passeig de Gracia mitt pa snobbgatan med Gucci, Chanel mfl. Kan tillaggas att maten dock inte var sarskilt dyr.
Eftermiddagen agnade vi at att strova runt i affarer i stadsdelen Eixample. Svenskar och patrioter som vi ar, gick vi saklart pa H&M. Innan vi gick och handlade mat till framtida maltider, gick vi aven forbi Catedral de Barcelona.


Pa hostelet ar det fortfarande skon stamning bland folket. Nar vi gick och la oss igar var vi nastan ensamna i salen. Imorse nar vi vaknade var det plotsligt 5 svenskar i samma sal som oss. Otippat! Vi har gett folk lite smeknamn ocksa. Vi har bland annat skoningar som Nöten, Killen med stekpannan och Pingiskillarna.
Tack och hej, leverpastej!

Hanna & Emelie


Kommentarer
Postat av: Mathilda (Hannas kusin)

Hoppas att ni har det roligt där nere i Barcelona! Måste erkänna att jag är lite avundsjuk på er. Inte allra minst på matchen ni skulle gå och se. Ska fortsätta med att läsa eran blogg så att man vet hur min käre kusin har det. Alla hälsar iaf här hemma!



Kramar Mathilda

2009-04-21 @ 19:32:20
Postat av: Tommy Österberg

Hej tjejer. Kul att ni hittat en egen tågluffarmacka. När jag var i Barcelona minns jag en stor gata med ett namn som "ramblan" eller något liknande. Finns den idag ? Till Hanna kan jag berätta att massmedia inte hört av sig något mer till mig men nu finns det behov för ikväll på träningen dök det upp 8 nya duktiga fotbollskillar !

Ha det gott , Hälsar Hannas pappa

2009-04-21 @ 21:46:09
Postat av: Maja Ström!

Hoppas att ni har det jätte bra! Akta er för tjuvar och banditer, och kom hem helskinnade!



Hanna, bli brun för mig med! :)



Take care, och ha kul! :)

2009-04-21 @ 23:31:11
URL: http://majastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0